پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

نراتزوری، آخرین مانع تاج‌گذاری سیتیزن‌ها

  • کد خبر: ۱۶۸۴۶۱
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
نراتزوری، آخرین مانع تاج‌گذاری سیتیزن‌ها
امشب استانبول میزبان جذاب‌ترین دیدار فصل اروپاست.

استانبول امشب میزبان مهم‌ترین بازی فصل فوتبال باشگاهی دنیاست؛ جایی که دو تیم منچستریستی و اینترمیلان در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر هم قرار می‌گیرند و در پایان یکی روی ابر‌ها راه خواهد رفت و دیگری به انتهای چاه ناامیدی سقوط خواهد کرد. شاگردان سیمونه اینزاگی که در سری‌آ به رتبه‌ای بهتر از سومی نرسیدند، حدود دو هفته پیش توانستند نخستین جام این فصلشان، یعنی جام‌حذفی ایتالیا را بالای سر ببرند و حالا با روحیه‌ای خوب، رؤیای شکست سیتی و تاج‌گذاری در اروپا را می‌بینند. سیتیزن‌ها، اما که تا اینجا حریفان بزرگی مانند رئال‌مادرید را از پیش رو برداشته‌اند، به نظر انگیزه بیشتری برای فتح اروپا دارند و می‌خواهند با شکست اینتر، نخستین جام لیگ قهرمانان اروپا را به ویترین افتخاراتشان اضافه کنند.

گواردیولا آماده شکستن طلسم اروپایی

منچسترسیتی پس از قهرمانی نفس‌گیر در لیگ‌برتر انگلیس و جام‌حذفی فوتبال این کشور، فقط یک گام تا رسیدن به دستاوردی تاریخی فاصله دارد و برای فتح سه‌گانه به یک پیروزی مقابل اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیاز خواهد داشت. برای گواردیولا و شاگردانش رسیدن به این دستاورد حکم همه یا هیچ را دارد و به همان اندازه که فتح لیگ قهرمانان اروپا برای سیتیزن‌ها لذت‌بخش و تاریخی خواهد بود، نرسیدن به آن ارزش فتح دوگانه داخلی در فصل گذشته را هم تا حد زیادی کم خواهد کرد.

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای گواردیولا همه‌چیز است و جازدن دوباره در آخرین قدم، هیچ. این سرمربی اسپانیایی با سیتی پیش‌تر هم قهرمانی در جام‌حذفی را تجربه کرده و هم به کرات عنوان قهرمانی لیگ‌برتر انگلیس را به دست آورده است. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بدون بارسلونا، اما همان آرزویی بوده که در سال‌های حضورش در بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی در رسیدن به آن ناکام بوده است.

حالا، اما گواردیولا شانس شکستن این طلسم را به دست آورده است و برای برسرگذاشتن تاج پادشاهی در تاریخ فوتبال انگلیس و تنه‌به‌تنه سر الکس فرگوسن افسانه‌ای زدن، فقط ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه فاصله دارد. به نظر می‌رسد که در هفتمین فصل حضور پپ در منچسترسیتی و با درخشش ستاره‌هایی مانند ارلینگ هالند، کوین دیبروینه و ایلکای گوندوگان، زمان آن رسیده است که پس از شکست‌های متوالی، نابغه اسپانیایی به باشکوه‌ترین حالت ممکن دوباره در اروپا تاج‌گذاری کند و سیتیزن‌ها با فتح سزاوارانه سه‌گانه، قدرتمندترین باشگاه کنونی قاره سبز لقب بگیرند.

نراتزوری و شکوه ازیادرفته

افتخار قهرمانی در اروپا و کسب سه‌گانه که منچسترسیتی با مالکان ثروتمندش سال‌هاست در رؤیای رسیدن به آن هستند، برای اینتر خاطره‌ای است که حدود سیزده سال پیش رقم خورد. این باشگاه از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ توانست پنج عنوان قهرمانی لیگ را به‌صورت متوالی به دست بیاورد و در فصل ۱۰–۲۰۰۹ اینتر با قهرمانی در سری‌آ، کوپاایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا، اولین تیم ایتالیایی نام گرفت که فاتح سه‌گانه شده‌است، اما در فصل‌های گذشته دیگر نراتزوری آن شکوه دهه گذشته را نداشته و حتی رسیدن این تیم تا همین‌جای لیگ قهرمانان هم اتفاقی است که در ابتدا دور از ذهن به نظر می‌رسید.

همین مسئله شاید مهم‌ترین شانس شاگردان اینزاگی در فینال امشب باشد. برخلاف سیتیزن‌ها که همه از آن‌ها چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهند، اینتری‌ها زیر فشار این خواسته قرار ندارند و می‌توانند از نظر ذهنی راحت‌تر پا به زمین بگذارند؛ نکته‌ای که فدریکو دی‌مارکو، مدافع اینتری‌ها، به‌درستی به آن اشاره کرد و گفت: ما درحالی وارد بازی فینال می‌شویم که معتقدیم شانس قهرمانی‌مان با سیتی برابر است. زیرا با لیاقت به این مرحله رسیده‌ایم. ما تیم جوانی هستیم و برای رسیدن به نتیجه بزرگ و به‌آغوش‌کشیدن جام با تمام قلبمان بازی می‌کنیم.

البته با وجود همه این صحبت‌ها، کسی درباره کیفیت خوب تیم این فصل منچسترسیتی شک ندارد و اینزاگی به‌خوبی می‌داند که در این دیدار بیشتر از اینکه بخواهد چشم به درخشش مهره‌های هجومی‌اش مانند لائوتارو مارتینز و لوکاکو داشته باشد، عملکرد بی‌نقص آندره اونانا در درون دروازه و همچنین مدافعان است که در فینال استانبول برای نراتزوری نجات‌بخش خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->